Missie
In het snel veranderende zorglandschap en door de toenemende zorgvraag is het een uitdaging om de juiste zorg op de juiste plek te verlenen. Het is onze ambitie om in de huisartsenpraktijk kwalitatief goede zorg te blijven leveren aan onze patiënten. Door optimaal gebruik te maken van de verschillende kwaliteiten van doktersassistentes, praktijkondersteuners en huisartsen bieden we deze zorg. Door gebruik te maken van modernisering en het patiëntenportaal houden we de zorg up-to-date en behouden we de mogelijkheid tot laagdrempelig contact.
Visie
Onze patiënten voelen zich gekend, gehoord en gezien. Het team kent elkaar en is op elkaar ingespeeld en doet samen het werk dat gedaan moet worden.
Wij werken zo doelmatig mogelijk rekening houdend met hoe we onze tijd en capaciteit zo optimaal mogelijk in kunnen zetten. Wij werken aan onze in- en externe relaties om zo de zorg rondom onze patiënten zo goed mogelijk te organiseren. Bij ons als het kan, ergens anders als dat moet.
Kernwaarden die ons daarbij helpen zijn:
- Werkplezier
- Betrokkenheid
- Gezamenlijk
- Respect
- Afspraak is afspraak
Privacy
Om goed medische zorg te kunnen verlenen, leggen wij uw contactgegevens en medische gegevens vast. Wij doen dit in lijn met de Wet op de Geneeskundige Behandelovereenkomst (WGBO) en de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Dat wil zeggen dat uw gegevens alleen verzameld en gebruikt worden voor:
· zorgverlening;
· financiële afhandeling;
· doelmatig beheer, beleid en kwaliteitsdoeleinden;
· ondersteuning van wetenschappelijk onderzoek, onderwijs en voorlichting.
Wij wisselen gegevens uit met andere zorgaanbieders en zorginstellingen, zoals huisartsen, apotheken, ziekenhuizen, PrimaCura, fysiotherapeuten en thuiszorg. Dit doen wij via beveiligde systemen. Onze medewerkers en huisartsen raadplegen uw gegevens alleen als dat noodzakelijk is voor het uitvoeren van hun taken.
Wij bewaren uw gegevens zolang dat nodig is voor het verlenen van zorg en zolang de wet ons verplicht om uw gegevens te bewaren. Na deze termijn (20 jaar na de laatste medische behandeling volgens de wet) zullen wij uw gegevens verwijderen.
Kwaliteitskeurmerk

Als patiënt wil je er zeker van zijn dat wij als huisartsenpraktijk je de best mogelijke zorg verlenen. Maar hoe weet je nu hoeveel waarde een praktijk hecht aan kwaliteit van praktijkvoering en geleverde zorg? Het Nederlands Huisartsen Genootschap (NHG), de wetenschappelijke vereniging van huisartsen, heeft hiervoor een keurmerk ontwikkeld. Met dit keurmerk laat je als praktijk zien, dat je kwaliteit belangrijk vindt en systematisch aan verbetering hiervan werkt.
Hoe komen wij als praktijk aan een keurmerk?
Een gekeurde praktijk voldoet aan landelijk vastgestelde normen en werkt gericht aan kwaliteitsverbetering. Om dit te kunnen vaststellen wordt onze praktijk eerst helemaal doorgelicht door het NPA (NHG-Praktijk-Accreditering). Daarna worden deze onderzoeksgegevens op het gebied van organisatie en praktijkvoering, medisch handelen en de mening van patiënten vergeleken met andere praktijken. Op basis van een NPA-rapportage maken wij vervolgens verbeteringsplannen . Een NPA-accrediteur houdt jaarlijks de vinger aan de pols om na te gaan of we de verbeteringen uitvoeren en of we nog aan de voorwaarden voldoen.